کنترل گوشی به وسیله کامپیوتر

کنترل گوشی به وسیله کامپیوتر

تا حالا شده تصمیم بگیرید تلفن همراه خودتون را از طریق کامپیوتر کنترل کنید؟
گاهی ما به دلایل مختلف مثل شکسته شدن تاچ گوشی یا تایپ کردن سریع تر نیاز داریم که تلفن همراهمون را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنیم و کنترل تلفن همراه از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ بدست بگیریم که قابلیت نمایش صفحه گوشی روی ویندوز را داشته باشد. در این مقاله از سایت تبلیغاتی سی دان قصد داریم آموزش کنترل صفحه نمایش گوشی به وسیله کامپیوتر را بدهیم

خیلی از کاربران سوال میپرسند که قفل صفحه نمایش آسیب دیده را باز کنیم و یا چگونه یک گوشی شکسته را به وسیله کامپیوتر کنترل کنیم؟باید بگوییم که برنامه های متعددی ساخته شده است برای کنترل کردن گوشی های اندرویدی یا ios توسط کامپیوتر یا لپ تاب, که محبوبترین آنها برنامه یا اپلیکیشن های زیر میباشد:

بعضی از برنامه های کنترل گوشی با کامپیوتر یا لپ تاب دسترسی های محدودی مثل ارسال پیام کوتاه و دیدن نوتیفیکیشن های روی صفحه گوشی را دارند, ولی بعضی از برنامه های کنترل گوشی با کامپیوتر یا لپ تاب قادر هستند کنترل کامل گوشی اندرویدی شما را بدست بگیریند.

1. کنترل گوشی از طریق برنامه Your phone companion
آموزش your phone companion

برنامه Your Phone Companion از جمله برنامه های اصلی مایکروسافت میباشد و برای کنترل گوشی از طریق ویندوز مورد استفاده قرار میگیرد
این برنامه شامل مزایا زیر میباشد:

1. برقراری و دریافت تماس
2. نمایش اعلان ها (نوتیفیکیشن ها)
3. ارسال و دریافت پیامک کوتاه (SmS)
4. دسترسی به تماس های تلفنی
5. و.....

متاسفانه این برنامه قابلیت نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر را ندارد

فعالسازی برنامه Your phone  برای ویندوز

1. بعد از نصب برنامه برروی گوشی خود به اکانت مایکروسافت خود لاگین شوید

2. نسخه ویندوز your phone بصورت پیش فرض برروی ویندوز نصب میباشد اگر نداشتید از فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) خود دریافت کنید. قبل از دریافت و نصب برنامه ابتدا باید به اکانت مایکروسافت ویندوز متصل شوید
برای اینکار کافیست به تنظیمات ویندوز 10 بروید در قسمت اکانت ها, اطلاعات حساب مایکروسافت خود را وارد کنید

3. پس از وارد کردن اکانت مایکروسافت خود برنامه فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) را باز کنید

4. برنامه Your Phone Companion را دانلود یا آپدیت کنید

5. برنامه را اجرا کنید.

آموزش your phone در ویندوز 10

همان طور که ذکر شد یکی از برنامه های مدیریت گوشی اندروید با کامپیوتر از راه دور برنامه your phone می باشد که باید نسخه ای از آن روی ویندوز نیز فعال گردد پس برای فعالسازی Your phone روی ویندوز پس از دانلود باید مراحل زیر را دنبال کنید:برنامه را دانلود و نصب کنید.سیستم عامل گوشی خود را انتخاب کنید

اکانت مایکروسافت خود را وارد کنید.(اکانتی که از طریق تلفن همراه نیز به آن لاگین کرده اید.)

سپس با این صفحه مواجه می شوید که باید گزینه Open Qr Code را بزنید

حالا برنامه را در گوشی خود باز کنید یا Qr Code نمایان شده در صفحه ویندوز را با گوشی اسکن کنید.

در نهایت وارد محیط نرم افراز می شوید و می توانید از قابلیت های آن استفاده کنید.

2- نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر با کابل

یکی از راهکارهای کنترل گوشی شکسته استفاده از برنامه scrcpy می باشد. این برنامه حالت تصویر آینه ای از صفحه گوشی شما روی ویندوز نمایش می دهد. نصب بسیار ساده ای دارد و به وسیله آن می توانید گوشی همراه خود را کنترل کنید. حتی اگر تاچ آن شکسته باشد می توانید نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر را داشته باشید!این تکنیک مخصوص افرادی است که تمایل دارند گوشی خود را از راه دور کنترل کنند.این تکنیک برای آن دسته از اشخاصی که با مشکل شکسته شدن صفحه تاچ تلفن همراه یا باز نشدن قفل گوشی مواجه هستند کاربردی است.دقت داشته باشید در صورت نصب برنامه در زمان عدم دسترسی به موبایل یا شکسته شدن تاچ، قادر به مدیریت آن خواهید بود.scrcpy برنامه ای است که برای مدیریت گوشی اندروید با کامپیوتر از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد.برای نصب و استفاده از این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:فایل نصبی برنامه را از سایت های معتبر مانند گیت هاب دانلود کنید

برنامه adb-drivers را نصب کنید.اکنون در گوشی همراه خود گزینه Developer mode را فعال کنید. (در پایان مقاله نحوه فعالسازی USB debugging و developer options تشریح شده است.)در تنظیمات گوشی خود گزینه developer options را لمس کنید.گزینه USB debugging را در حالت فعال قرار دهید.گوشی را با رابط usb به کامپیوتر متصل کنید.برنامه scrcpy را باز کنید.

حالا یک تصویر آینه ای مشابه صفحه گوشی با کلیه تنظیمات خود رای ویندوز خواهید داشت.

3- کنترل صفحه نمایش گوشی توسط کامپیوتر با برنامه vysor

vysor یکی از برنامه هایی است که برای مدیریت گوشی اندروید یا ios با کامپیوتر از راه دور استفاده می شود. این برنامه قابلیت های خاصی ارائه می کند از جمله:

مخصوص نسخه های اندروید یا IOS

نشان دادن محتوای صفحه ی گوشی

گرفتن اسکرین شات

انتقال فایل (در نسخه پرو)

اتصال بی سیم (در نسخه پرو)

و…

آموزش کار با نرم افزار vysor

برای کنترل گوشی همراه خود با این برنامه کافیست کلاینت برنامه vysor را از سایت vysor و همچنین اپلیکیشن مخصوص گوشی را با توجه به سیستم عامل تلفن همراهتان که اندروید یا IOS است، از فروشگاه هایی مثل گوگل پلی یا پلی استور دانلود نمایید. برای فعالسازی برنامه vysor باید مراحل زیر را دنبال کنید:برنامه vysor را در کامپیوتر و همچنین موبایل خود نصب کنید.گزینه USB debugging و developer options را در گوشی همراه خود فعال کنید. (نحوه فعالسازی USB debugging و developer options در انتهای مقاله توضیح داده شده است.)گوشی همراه را با کابل USB به کامپیوتر شخصی خود متصل می کنید.

⚫🔴 نکته: اگر این اولین بار است که تلفن همراه خود را به رایانه شخصی متصل کرده اید یا اولین باری است که از زمان فعال کردن USB debugging گوشی را به کامپیوتر کتصل کرده اید، به محض این که تلفن اتصال USB را تشخیص داد پنجره ای از شما درخواست دسترسی می کند. همچنین می توانید کادر “همیشه از این رایانه اجازه دهید” را علامت بزنید تا در دفعات بعدی این کادر نمایش داده نشود.

برنامه vysor را روی کامپیوتر خود باز کنید اکنون تصویر گوشی به صورت آینه ای و قابل کنترل روی کامپیوتر شما نمایش داده می شود.

4- Air Droid نرم افزار مدیریت گوشی اندروید

اکثر برنامه هایی که در بالا به شما معرفی کردیم قابلیت کنترل گوشی از راه دور را هم دارند ولی این برنامه صرفا مخصوص کنترل گوشی همراه از راه دور می باشد که مانند برنامه های بالا کنترل تلفن همراه از طریق ویندوز را به دست می گیرد. برای فعال سازی و آموزش این برنامه برای کنترل تلفن همراه از طریق ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید :ابتدا کافیست در خصوص دانلود برنامه Air droid برای تلفن همراه و کامپیوتر اقدام کنید.

بعد از دانلود، گوشی و کامپیوتر خود را به اینترنت متصل کنید.برنامه را روی گوشی همراه خود باز کنید که به شما یک لینک ارائه می دهد.آن لینک را درون برنامه airdroid کامپیوتر خود باز کنید. (لینک را درون مرورگر خود آن را وارد کنید!)اکنون گوشی و کامپیوتر شما به یکدیگر متصل می شود و می توانید کنترل صفحه نمایش گوشی را با کامپیوتر انجام دهید.

5- مدیریت تلفن همراه در ویندوز با برنامه DeskDock

DeskDock هم از برنامه هایی است که برای کنترل صفحه نمایش گوشی با کامپیوتر و مدیریت از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد ولی چون وب سایت شاخصی برای آن موجود نیست پیشنهاد نمی شود پس به اختیار خودتان می توانید از این برنامه استفاده کنید و از قابلیت های آن بهره ببرید.به غیر از این برنامه ها برنامه های دیگری هم برای کنترل گوشی همراه از طریق کامپیوتر موجود می باشد که می توانید استفاده کنید و به وسیله آنها گوشی موبایل خود را کنترل کنید ولی سعی کنید از وب سایت های معتبر آنها را دانلود کرده تا برای شما مشکل ساز نباشند!

نحوه فعالسازی  USB debugging و developer options در گوشی

حتما می پرسید چطور USB debugging و developer options را در گوشی فعال کنیم؟ اگر در تنظیمات تلفن همراه خود گزینه ای تحت عنوان developer options ندارید اصلا نگران نباشید چرا که این کار بسیار ساده است. پس مراحل زیر را دنبال کنید:در قسمت تنظیمات تلفن همراه خود، گزینه about phone را بیابید.گزینه sotware information را لمس کنید.حالا گزینه Build Number را 7 بار لمس کنید.اگر رمز یا الگویی برای ورود به تلفن خود تعریف کرده اید آن را وارد کنید.اکنون گزینه Developer Options به بخش تنظمیات تلفن همراه شما اضافه می شود.در نهایت با مراجعه بع این قسمت می توانید  USB debugging را در حالت فعال قرار دهید.

در این مقاله برای شما روش مدیریت گوشی اندروید با کامپیوتر از راه دور را آموزش دادیم که کنترل صفحه نمایش گوشی با کامپیوتر را به کلی به دست بگیرید و از طریق ویندوز آن را مدیریت کنید امیدواریم که این مقاله هم برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با پیش بینی های معقولانه در زمان هایی که دسترسی به گوشی ندارید یا صفحه تاچ آن مشکل پیدا کرد اطلاعات خود را از دست ندهید.

نویسنده مطلب: تبلیغات سی‌دان

تبلیغات سی‌دان

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...