تفاوت پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

تفاوت پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

برای ارتباط با مخاطب لازم است راه درست را پیدا کنیم. پوش نوتیفیکیشن‌ها واس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین کانال‌های ارتباط با مخاطب است که می‌تواند به  افزایش فروش یا افزایش برخی فاکتورهای مهم کسب‌و‌کار شما منجر شود. معمولا در برنامه‌های موبایلی از این دو راه برای تعامل با مخاطب استفاده می‌شود. در این مقاله  توضیحات این دو مورد و تفاوت تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی برای شما آورده شده است.

چرا کسب‌وکارها از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟ 

پوش نوتیفیکیشن‌ها برای کسب‌وکارها ارزش می‌آفرینند. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن می‌توانید به کاربران بسیاری در سطح وب فارسی دسترسی داشته باشید و فروش و آگاهی از برند خود را افزایش دهید. می‌توانید با اطلاع‌رسانی به موقع با استفاده از اعلان‌های پوش نوتیفیکیشن به عنوان مثال به کاربران‌تان اعلام کنید برای دیدار با پزشک معالج‌شان از خانه، به وب‌سایت شما ورود کنند یا اپلیکیشن شما را نصب نمایند. این کانال‌ ارتباطی، راهی برای صحبت مستقیم با کاربر است و معمولا به راحتی توسط آن‌ها دیده می‌شود. پوش نوتیفیکیشن‌ها همچنین برای انجام اقدامات زیر استفاده می‌شوند.

افزایش فروش با تبلیغ محصولات یا ارائه پیشنهادات مناسب
افزایش آگاهی از برند
افزایش نصب اپلیکیشن
افزایش ترافیک وب‌سایت
تبدیل کاربران وب به مشتریان بالقوه
اطلاع‌رسانی‌های به موقع

اس ام اس تبلیغاتی چیست؟


با توجه به اینکه استفاده از پیام کوتاه تقریبا برای همه شناخته شده است، کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از اس‌ام‌اس تبلیغاتی پیام خود را به مشتریانشان می‌رسانند. اس‌ام‌اس تبلیغاتی در واقع یکی از راه‌هایی است که کسب‌وکارها از طریق تلفن همراه با کاربران ارتباط برقرار کرده و محصولات خودشان را تبلیغ می‌کنند یا با ارائه پیشنهاد، آن‌ها را دعوت به اقدام می‌کنند. با انجام این تبلیغات، مشتریان عادی می‌توانند به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. در ادامه می‌توانید، راجع به تفاوت پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و اس‌ام‌اس تبلیغاتی اطلاعاتی به دست آورید.

اس ام اس تبلیغاتی چگونه کار می‌کند؟

با ارسال اس‌ام‌اس های تبلیغاتی به کاربران، می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید و با استفاده از آن، مشتریانتان را به انجام یک اقدام دعوت کنید؛ یعنی می‌توانید برای افزایش ترافیک وب‌سایت‌تان یک کمپین ایجاد کرده و لینک صفحه مورد نظرتان را به صورت انبوه ارسال کنید.

برای مثال با انجام یک اقدام از طرف مشتری، یک بازخورد سودآور مانند شرکت در یک قرعه‌کشی یا کد تخفیف برای آن‌ها در نظر بگیرید یا در اس‌ام‌اس‌های ارسالی‌تان، یک کد تخفیف قرار دهید و مشتری را به دریافت این پیام‌ها‌ عادت دهید. برای اینکه در این راه موفق باشید‌ لازم است اطلاعات بازاریابی خود را به طور مداوم افزایش دهید.

تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی

با اینکه شباهت بسیار زیادی میان این دو راه ارتباطی وجود دارد، ولی تفاوت‌های‌ بین‌شان باعث می‌شود از نظر عملکردی و جذب کاربر بسیار متفاوت عمل کنند. در ادامه از منظرهای مختلف به بیان تفاوت این دو می‌پردازیم:

تفاوت دریافت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی

در روش پوش نوتیفیکیشن، زمانی که کاربر اینترنت را بر روی نسخه دسکتاپ یا تلفن همراه خود فعال کند؛ نوتیف روی صفحه دسکتاپ لپتاپ یا اسکرین موبایل او نمایش داده می‌شود. کاربر با کلیک بر روی پیام می‌تواند وارد صفحه لندیگ موردنظر تبلیغ‌کننده شود. اما در اس ام اس تبلیغاتی کاربر باید پیام را باز کند و در صورت داشتن لینک، روی آن کلیک کرده و وارد صفحه مورد نظر شود.

بسیار مهم است که بدانید چگونه پیامتان را با تعداد کلمات کمتر‌ فراگیر کنید تا کاربران بیشتری را تحت تاثیر قرار دهید. پوش نوتیفیکیشن‌ها مانند پیام‌های متنی هستند و با کلیک بر روی آن‌ها، به جای باز شدن پیام در قسمت پیام‌های تلفن همراه، مستقیما کاربر را به صفحه موردنظرتان وارد می‌کند. این کانال ارتباطی کاملا مقرون به صرفه است و علاوه بر متن به شما این امکان را می‌دهد تا ازعکس، تیتر و لوگوی مجموعه خود نیز استفاده کنید.

تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی

تفاوت نمایش پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی

همان‌طور که گفته شد پوش نوتیفیکشن دارای تیتر اصلی، متن توضیحی، آیکون و عکس است. وجود آیکون و عکس در پوش نوتیفیکیشن، نرخ تبدیل را نسبت به اس‌ام‌اس بالا می‌برد و این یکی از موارد مهم تفاوت پوش نوتیفیکیشن و SMS تبلیغاتی است.

تفاوت هزینه و تعداد کاراکترهای پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و اس ام اس تبلیغاتی

کسب‌و‌کارها برای ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی معمولا از یک پیامک یک صفحه‌ای استفاده می‌کنند؛ در صفحه اول هر پیامک ۷۰ کاراکتر جای می‌گیرد و با افزایش صفحه، باید مبلغ بالاتری هم پرداخت شود. در پوش نوتیفیکیشن‌ها تیتر می‌تواند ۳۵ کاراکتر و متن اعلان ۱۵۰ کاراکتر باشد. کاربر می‌تواند پوش نوتیفکیشن را بر روی صفحه نمایش تلفن همراه خود ببیند و با کلیک بر روی پوش به لندینگ اصلی وارد شود ولی همان‌طور که گفته شد در اس ام اس تبلیغاتی کاربر حتما باید پیام را باز کند و بخواند و در صورت وجود لینک، بر روی آن کلیک کند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت یکی از مواردی که باعث تفاوت پوش نوتیفیکیشن‌ها است، نرخ تبدیل بیشتر نسبت به اس ام اس تبلیغاتی است.

اس ام اس‌های تبلیغاتی ممکن است برای کاربر نیز هزینه ایجاد کنند بنابراین بهتر است به یاد داشته باشید‌ تبلیغات از طریق اس ام اس ممکن است بسیار آزار‌دهنده باشد. اس‌‌ام‌اس‌های تبلیغاتی معمولا از طریق تمام کسب‌و‌کارها ارسال می‌شوند و مشتریان به دلیل مواجهه بیش از حد با این نوع پیام‌ها‌ آن‌ها را نادیده می‌گیرند؛ در حالی که پوش نوتیفیکیشن‌ها به صورت مستقیم از طریق یک برند مشخص ارسال می‌شوند و به این ترتیب کاربر می‌داند هر پیام متعلق به چه برندی است.

جایگاه پوش نوتیفیکیشن از اس ام اس تبلیغاتی بالاتر است

دلیل اصلی برتری و تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی همان قیمت آن است. هزینه پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی نسبت به اس ام اس تبلیغاتی بسیار کمتر است و در عین حال حتی می‌تواند دارای عکس و آیکون هم باشد. نرخ جذب کاربر در پوش نوتیفیکیشن‌ها بسیار بیشتر است و می‌تواند برای مقاصدی مانند افزایش فروش، نصب اپلیکیشن، اطلاع‌رسانی رویداد‌ها یا تخفیفات مختلف با دسترسی راحت و کم‌هزینه استفاده شود.

سخن پایانی در تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی

پوش نوتیفیکیشن‌ها بر روی صفحه گوشی مشتریان ظاهر می‌شوند و آن‌ها را به انجام یک اقدام دعوت می‌کنند یا به عنوان اعلام یک موضوع خاص برای مشتریان ارسال می‌شوند. پوش نوتیفیکیشن یک تکنولوژی جدید است که تلاش می‌کند تا معایب روش‌هایی مانند ایمیل و پیامک را رفع کند. اگر کمپین تبلیغاتی برای خودتان در نظر گرفته‌اید یا می‌خواهید با هزینه‌ی کم پیامی را به مخاطبان‌تان اطلاع دهید، پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌‌های شما باشد.

نویسنده مطلب: تبلیغات سی‌دان

تبلیغات سی‌دان

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...